Pragnienie nawrócenia

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło także podjęciu decyzji o tym, tak aby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście owo słuszne, tymczasem do wnętrza Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania tudzież reagowania do wnętrza naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się do przestrzegania Prawa – uważanie tego, co ono mówi, zaś stanięcie w posłuszeństwie pod niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną realizacja, powiedział: „Nawracajcie się dodatkowo wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, iż te dwoje aspekty – Prawo plus wiara – chroniczny się jednością, tudzież nawrócenie miało potem konotować nie tyle stosunek nazad, tak dalece pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy dzięki wiarę. To sens głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – dodatkowo niech wszelki spośród was ochrzci się w środku sława Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, i weźmiecie do wnętrza darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co stąd składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana plus życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe przeżycie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo poniżej Boga, z tej przyczyny powinniśmy sknerzyć, kiedy go popełniamy. Jednak strapienie z powodu grzechów owo w dalszym ciągu nie nawrócenie – jest nim wówczas biesiada życia, do wnętrza którym nie ma nuże potępienia. Nie chodzi w takim razie o emocja smutku (samo do wnętrza sobie destrukcyjne), jednakowoż o opłakiwanie, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia również jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli wprawić do porządku naszą relację z Bogiem, zatem ów sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się zaś wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od chwili pracy Ducha Świętego w nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia i aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje w dalszym ciągu te same grzechy plus negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, jednakowoż jest jakaś utrudnienie, która nie pozwala im zaakceptować mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci sfera nawrócenia.3. Uwolnienie od momentu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, jako że nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy wystarczająco dużo, ażeby przystać zaangażowanie w ciągu wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga w ciągu sobą nasz grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, jako niezwykle obrażamy Boga, kiedy ranimy samych siebie tudzież gdy wielce szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, w następstwie tego że zgred kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem czy bezpośrednio) do naszego grzechu. Zachęcam aż do wybitnie ważnej refleksji: na kształt oszustwo tudzież zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta jaźń jest wielce istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest na rzecz nas drogą do wolności do wnętrza Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. samodzielnie doświadczyłem chrztu wewnątrz Duchu Świętym plus spotkałem Jezusa. Zacząłem w takim przypadku czytać Pismo św. także kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele z niego nie rozumiem. W który podejście ci wszyscy społeczność, o których jest język w środku Ewangelii, byli uwalniani przy użyciu Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie natychmiast Duch Święty, skutkiem tego wiedziałem, iż owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo z kolei przyjechał do mnie mój towarzysz, który był w tamtym czasie w środku seminarium, natomiast powiedział, że w ciągu spotkania modlitewnego modlono się wewnątrz niego tudzież został uwolniony. Nie rozumiałem, co miał na myśli. Powiedział mi, iż pył kwestia z masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, aliści permanentnie był zajęty tym grzechem. Wtedy pomodlono się wewnątrz niego a… współcześnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że chyba że owo prawda, owo wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, zaś jest wciąż bezlik innych ludzi, którym wolno by w ów rodzaj pomóc. I istotnie, metodą prób i błędów, zacząłem zabiegać drogi w odniesieniu do uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I realnie, Bóg okazał mi łaskę i pewne osoby modliły się za mnie, abym mógł zaznać wewnętrznego uzdrowienia wewnątrz relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, jak mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem wprzódy w rzeczy samej zamknięty również z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma koncepcja pod naszego życia, toż taki idea ma podobnie szatan. To mężczyzna chciał, abym żył trafny lękiem także przenigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie także… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął rozdrabniać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całość, co do mnie należało, natomiast postępowałem akuratnie, tymczasem… moje czerwień oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, jednakże w ową stronę Pan Bóg zaczął mi odsłaniać także grzechy „starszego brata”. Bóg po kiedyś kolejny skruszył moje napęd oraz doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza pozycja bibliograficzna – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce tudzież poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co tam, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego rozpacz kręgosłupa, który notorycznie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, tym samym także tudzież wtedy.Gdy podczas tej modlitwy duchowny mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna no duża liczba z głowy, co z serca, że wewnątrz pierwszej klasie zostałem upokorzony przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia także wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w środku autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest garść w mnie, co uważałem w środku akt siebie samego, zaś chwilowo owo ze mnie wychodzi! I wnet stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „coś” odrzuceniem, wskutek tego wyrzekłem się odrzucenia, oraz Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w takim przypadku, ile czynów w środku moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – na kształt wiele zamknięcia się w środku sobie, chronienia samego siebie, wzorem wiele egoizmu... Myślę, iż ten przypadek pomoże nam wydedukować, dlaczego samotność odkąd zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy również które nosimy do wnętrza sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci także negacja logiczna umiemy przystać miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest w naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co wewnątrz sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, więc wyrzeczenie się ich być może wydawać się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy żebrać Boga o rewelacja prawdy o nas – i prawdziwość wyzwala!
Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że jeśliby od chwili Ciebie odejdzie, to garść lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w tylna część, wewnątrz bok, apiać w czoło — wszędzie jej pełnia dolega okrutnie. A lecz Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od czasu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz natomiast mówisz: „Biegnijcie — Ja was obejmować będę, Ja was powiodę, Ja was w tamtym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza życie człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili podczas gdy owce, wszystek spośród nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego nie znaleźli drogi. Cierpieli chęć natomiast hobby dodatkowo wygasało wewnątrz nich bytowanie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako jaźń podatna na złudzenia, wewnątrz których potrafi trwać uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie podczas gdy jeden z bohaterów powieści Goldinga — przedstawiciel kleru budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera w strachu, wiedząc, iż struktura dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: baszta wali się spośród hukiem, niszcząc dom modlitwy także okoliczne domy, i pan samodzielnie popada w obłęd.Grzech objawia się jako szalony nurt do przepaści (w przekonaniu, że podążam aż do krainy szczęścia) ewentualnie jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku istota ludzka łamie sobie kości. Iluzja szczęścia dlatego że jest na miarę film wyświetlany na ścianie. Gdy znakomitość usiłuje wskoczyć wewnątrz jego wnętrze, wali głową do wnętrza mur. Gdy czort stwarzał poświęcony Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w środku jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany wewnątrz grę pozorów, która ma złamać jego przestrzeganie Bogu dodatkowo podbić nieustępliwe pożądanie podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — gość pogrąża się w rozpaczy, osamotnieniu natomiast poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż bieg wewnątrz tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest autorytet własnego stanu. Człowiek potrafi latami gasić rozpacz przeżytej katastrofy oraz załatwiać sobie żywot na dnie przepaści. Pomaga mu wewnątrz tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna odbierać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze jeszcze w wyższym stopniu pustoszą niematerialny organizm człowieka, zamieniając go w snujące się widmo. Ich zasobny karta sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od momentu jego własnego serca, oraz tym samym od Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu dodatkowo jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących oraz pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to impresja słabości również niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, iż nigdy negacja logiczna uda mi się odnieść zwycięstwo ogromnego dystansu, który wyznacza moje faktycznie dalekie odejście. Być może to właśnie praktyka stało się udziałem Judasza, jaki wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, iż negacja logiczna istnieje wprzódy podejście powrotu. Zbyt wysoko odszedłem, bym był wewnątrz stanie opowiadać: cała do tyłu!Druga postawa to ogromne wrażenie winy, odbierające uniesienie aż do życia także poważanie aż do siebie. Człowiek tak nader koncentruje się na własnym upadku, iż jego ciemno przysłania mu filantropia Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu w ciągu grzechy przeszkadza psychiczne wrażenie winy, w którym do wnętrza główny punkt uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż spośród powodu naszych pomyłek a złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki głupiec? Jak mogłem owo dopuścić się? Jak mogłem to relacjonować?Trzecia stosunek owo zacięcie zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym a religijnym oparta nieraz na wierze, iż pełnia da się przepracować dodatkowo uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie notabene niejednokrotnie z lęku poprzednio zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być może ta postępowanie rodzi się spośród poczucia, iż gdyby mam wyrobić na Bożą eros, muszę uwidocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest niedobór myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma ponieważ takiego momentu, w środku którym moglibyśmy rozmawiać: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem do tego stopnia doskonały. Przypowieść o celniku tudzież faryzeuszu stanowi uwaga zanim postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy w słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na do głębi przeżyte nawrócenie.Zachwyt, kto rodzi się wewnątrz duszy Augustyna, ma swoje podłoże do wnętrza odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, ażeby rozluźnić mu oczy na ilość, w środku jakim się znajduje. Przychodzi, ażeby wywyższyć go na własnych rękach z piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności wobec grzeszniku jest konwent spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest wybitnie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, na odwrót mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się jakim sposobem wewnątrz zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym łącznie się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, podstawa, które ją napoi. Rozmowa z Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może odnaleźć własne zagubienie, negacja logiczna czując się pod tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych migiem na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła udać się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą oraz życiem; oblekając się do wnętrza padło, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj oraz szukaj kosztowny, abyś doszedł do prawdy natomiast życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, wybieg sama do ciebie przyszła także śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię prawdziwie obudziła! Wstań oraz chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pozycja czakramu

Psychologia snu